Yaşanabilir ve sağlıklı şehirler için tüm kentsel ve çevresel
konularda eşitsizlikleri azaltmak ve yoksulluk ile mücadele etmek amacıyla üye kentler arasında işbirliğini sağlamak, deneyimlerini paylaşmak ve güç birliği oluşturmak.
Üye kentlerin aktif olarak deneyimlerini paylaşmalarını, sorunları aktarmalarını, ortak projeler geliştirmelerini, uluslararası düzeyde temsil edilebilmelerini ve ortak ihtiyaçlarının çözümlerini sağlamak ve üye belediyeler danışm anlık hizmeti vererek Sağlıklı Kentler Hareketini tüm Türkiye’de yaymak
Yaşam Kalitesini yükseltmeyi görev edinerek güven ve huzur ortamı içinde çevre, insan sağlığı ve kültürel varlıklara saygılı, nitelikli kentsel altyapıya sahip, estetik ve konforlu bir kent yaratmaya katkıda bulunmak
Birliğin Vizyonu
“Sürdürülebilir Kalkınma” ile “Sürdürülebilir Kentler Yaratmak” için, “Sağlıklı Kentler” Hareketinin Türkiye’de gelişebilmesini, benimsenmesi ve uygulanabilmesini sağlamak.
Türkiye’de bulunan Sağlıklı Kentleri ve aday kentleri bir araya getirerek ve bu kentler arasında sağlık ile planlamanın entegrasyonu, sürdürülebilir gelişme, yönetişim ve sosyal destek yaratmak, kent içi ve kentler arası eşitsizlikleri azaltarak, sağlıklı kentler yaratmak ve yaşatmak.
Kentlilik bilinci ve sağlıklı kent kimliğinin oluşmasına katkıda bulunmak
Toplumsal memnuniyet ve toplumsal fayda amaç edinilerek yaşanabilir, herkesin yaşamaktan mutluluk duyacağı çağdaş kentler yaratmak
Birlik Politikalarımız
Herkes için Sağlık prensiplerini uygulamak
Değişimlerin takipçisi olmak
Ölçülebilir, kıyaslanabilir hedefler koymak
Hesap verebilir olmak
Sektörler arası işbirliği sağlamak
Müzakereci, katılımcı, şeffaf yönetim
Halkın katılımını sağlamak
Belirlenen vizyonun tüm paydaşlarca sahiplenilmesini sağlamak
İlke ve Değerler
Paydaşların memnuniyeti sağlamak
Yönetime katılımı sağlamak
Birliğin sürdürebilirliğini sağlamak
İnsan ve toplumun değerlerine saygı
Siyaseten arınmışlık
Tarafsızlık
Fırsat eşitliği
Ön koşulsuz yararlanma
Hakça paylaşım
Hizmete ulaşımda sınırsızlık
Katılımcı planlama
Toplumsal katılım
Yasalara bağlılık
Birliğin Hedefleri
Sağlıklı Kentler Birliği’nin ulusal ve uluslar arası platformda gücünü artırmak için 2006 yılı sonuna kadar nitelikli üye belediye sayısını 20’ye çıkartmak
Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Sağlıklı Şehirler Ağı’na üyelik için Türkiye’ye ayrılan 10 şehirlik kotayı, 2006 yılı sonuna kadar doldurmak
2010 yılı sonuna kadar, üye belediyelerin Sağlıklı Şehirler Hareketi’nin sonucunda, sosyal, ekonomik, fiziksel, kültürel, eğitim açısından daha tatmin edici yaşam koşullarına sahip olmasını sağlamak
Durum Analizi
Tehditler
Birlik vasfının sıradan diğer birlik ve derneklere benzer hale gelip değerini kaybetmesi
Proje Koordinatörlerinin kurumları tarafından yeterince yetkilendirilememesi ve güçlendirilmemesi
Üye belediyelerin birliğe tamamıyla entegre olamaması
Politik etkilere açık olma
Sağlıktaki yasal düzenlemelerin değiştirilmeye çalışılması
Sosyal devlet anlayışından uzaklaşma
Birlik tanımının ulusal politikalarda yer almaması
Mali kaynak yönetimi
Kamu yönetiminde yetki devri problemi
Fırsatlar
Türkiye’nin AB’ye uyum süreci
Birliğin uluslararası bağlantılı olması ve DSÖ’nün çalışmalara katkı koyması
Yeni belediyeler yasasıyla yerel yönetimlerin güçlenmesi
Türkiye’de Sağlıklı Kentler hareketine olan ilgi ve hızlı gelişme
Dr.Agis Tsouros’un onursal üyeliği
Eylül ayında Bursa’da yapılacak 4. Faz Avrupa Sağlıklı Şehirler Ağı Çalışma Toplantısı
Yerel hareket olması
Birliğin AB fonlarından yararlanması
Uzmanlık birliği olması
Birliğin yürütme yapısının sektörler arası katılım ve işbirliğine dayanması
Üyelik için potansiyel şehirler varlığı
Uluslararası alanda şehirlerarası iletişim ve işbirliği
Yeni proje olanakları
Tecrübe paylaşımı ve danışmanlık hizmetinin sunulması
Kent tanıtımı ve kıyaslaması
Kaynaklar anlamında eşitlik
Güçlü Yönlerimiz
Uluslararası Bir Birlik olmamız
DSÖ ile iyi ilişkiler ve dünyadaki gelişmeleri takip edebilmemiz
Kentler arası bilgi ve tecrübe transferi
Üyeler arası dayanışma
Sağlıklı Şehirler hareketini yürüten tek birlik olmamız
Üyelerin birliğe ilgileri
Nitelikli ve uzman insan gücü
Sektörler arası işbirliği (Üniversite, Sivil Toplum Örgütleri, Yerel Yönetimler)
Dünya Sağlık Örgütü’nün desteğinin alınmış olması ve iletişimimizin kuvvetli olması
Birliğin yasal statüye sahip olması ve yapısı
Yerel dinamiklere dayanması
Hızlı karar alma yeteneği
Katılım ve işbirliği kolaylığı
Daha önceki birliklerin deneyimlerinden faydalanılması
Kendine özel mali kaynaklarının olması
Birliğin sekretaryasının olması
Sağlık kavramının ön planda olması
Kentlerin iradesi ve gönüllü işbirlikleri
Sekretaryanın Sağlıklı Şehirler Ağı ve Sağlıklı Şehirler Projesi deneyimli olması
Politik katılım ve taahhüt
Uluslararası “sağlıklı şehir” deneyimlerinden faydalanmak
DSÖ Sağlıklı Şehirler projesine üye şehirlerin varlığı
Ulusal ölçekte şehirlerin katılımının sağlanmış olması
Motivasyonu yüksek ve dinamik bir birlik
Sağlıklı Şehir Kavramı ile ilgili uluslararası kabuller
“Sağlıklı şehir” hedefi
Web sayfasının varlığı ve iletişim olanağı
Zayıf Yönlerimiz
İnternette Forum sitemizin bulunmaması
Toplantılara katılımın tam olarak sağlanamaması
Uluslararası tecrübelere sahip kentlerin az sayıda olması